"Det är så konstigt med mig, jag kan nästan allt"

Så sa Lotta på Bråkmakaegatan
Jag gillade Lotta veldans mycket när jag var liten.. Men ju äldre jag blev, tyckte jag bara att hon blev elakare och elakare.. Sicken egoist till unge om man tänker efter. FY!! Men barn är ju bara barn och det ska de få vara.. Finns nog många barn som Lotta ;)
Jag kommer ihåg att jag under mina 3 och 4 år trotserier såg upp till Lotta veldans mycket.. Jag minns att jag fick en film med Lotta på min fyraårsdag.. Den filmen då hon blir arg på sin mamma, packar sina väskor och går till grannen och ska bo på hennes vind ni vet?


jag tyckte förmodligen att det var en väldans bra idé.
jag packade min viktigaste saker i en påse *min docka och dockläder* och gick över till min granne Inger..
Jag förklarade för henne att mamma och jag hade bråkat och att jag tänker flytta!!
Inger bjöd mig på saft och kakor och under tiden som jag satt och smaska så smög hon över till mamma som var fullt upptagen med att hänga tvätt. för att fråga vad i jössenam jag menade?  "var får hon allt detta ifrå??" fråga Inger..
Mamma bara skratta och förklara att Jag fått en film i födelsedagspresent som vart väldigt omtykt. Att det bara var påhitt därifrån.
Mamma sa att om jag ville sova hos grannen under natten så fick jag det och så fnissa hon.. *för hon visste!!! att jag inte kunde sova borta. Jag fick alltid panik*

Inger kommer tillbaka till mig och förklarar att jag fick sova hos dem och att mamma sa att det va okej..
Jag tyckte genast inte att det inte var lika kul längre då jag ville trotsa mamma så som Lotta.. Lottas mamma hade ju börjat gråta av längtan??!?!?! vad var det om... Min mamma skulle ju böna och be!? Jag beslöt mig för att hålla fast vid min del av planen..
Senare på eftermiddagen berätta Inger att både hon och hennes man snarka väldans under natten och att de inte alls va så roligt att sova jämte dem..
...Då gick jag hem till mamma igen..
finns mycket bus jag gjort ;)

Såhär packar vuxna när de ska packa ner sina viktigaste saker i påsar när de ska rymma hemmifrån.... eller?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?