Inställsamhet är en dygd!

Idag har jag växt som person. Det ni! :D inte illa va ;) känns riktigt bra.


Jag har alltid haft svårt att acceptera att jag oftast tycker som andra människor. Jag har känt att folk missuppfattat mig många gånger och trott att jag är en "svag" männsika när det kommer till min egen åsikt... Att jag är en sån som vänder kappan efter vinden. Mest tror jag nog det för att jag känner så om folk själv, att jag drar den slutsatsen om andra. Självklart tror jag att andra gör samma sak som mig, jag är ju inte den enda.
Det är oftast så alla misstankar om saker och ting föds här i världen.
Men idag sa en mycket vis man till mig: "Elin! Inställsamhet är en dygd" *Jahaaa!* tänkte jag.
Det var min första gång jag verkligen fått bekräftat för mig att det är en bra sak att tycka som andra ibland.
Jag menar: jag är ingen person som vänder kappan efter vinden absolut inte, jag har egna åsikter. Jag har en egen syn på saker och ting. MEN, det behöver verkligen inte alltid betyda att mina idér,beslut och synsätt alltid är de bästa, roligaste eller passar för tillfället. Jag ser mig som en öppensinnad människa som kan förstå andra människors tänk. Deras avsikt och många gånger är de bra. Där av kan jag tycka att jag apelsinglass är gott även om jag precis yttrat mig om att det faktiskt inte alls är min grej. för när man tänker på det: Om det är en varm sommardag, då spelar det ingen roll vilken jäkla glass du köper, glass är glass och det är gott!! strössel eller inte vilken människa som helst vet ju att strössel är den lilla extra lyxen som får det att bli till vad det är. När nån lägger fram en argumentation på de viset efter att jag bränt av en kommentar som kanske inte var helt befogad. KLART JAG ÄNDRAR MIG!!
Jag gillade inte allt, men det finns väldigt lite som jag INTE tycker om. och alla kan ändra sig.
Alla kan va gulliga mot sina medmänniskor och yttra sig om vissa saker fast man kanske inte brukar. Tycker du nån ser lite finare ut i håret än vanligt. Jah men varför inte säga det då!?
Varför inte säga det istället för att bara tänka. Det hjälper ju ingen och det är inte att fjäska. Det är att värna om dem du tycker om.

Jag e sååå stolt över mig själv idag. Jag har äntligen insett, och jag kommer ALDRIG mer tvivla när jag ändrar min åsikt i nån annans sällskap. Så länge jag är sann mot mig själv. vet att jag faktiskt kan tycka på ett sätt och inte ändrar min åsikt för att endast vinna nån annans förtroende. Då ÄR det faktiskt heeeelt okej!!

Gott folk! jag vet att några av er som läser detta nu tänker. *Jäklar!! så här känner jag verklgien!* omfamna det och var glada för den egenskapen.

Puss på er <3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?