Har ni aldrig undrat VARFÖR!?

Jag har alltid undrat en sak?

När man säger fraserna "det blir väl.." Eller "Det är väl med mig" så stavar man ju ordet (väl) med ett L och. eller hur?

och när man säger så här "men det är väl så..." Eller "Man får väl vad man betalar för" så stavar man också med ett L.... VARFÖR!!!?!?!?! jag menar hatt må VÄÄÄÄÄL och att säga att något är ganka bra. "det är VÄLL bra" man säger ju orden på helt olika sätt.
Detta är något som stör mig så fruktansvärt mycket. En person med dyslexi som funderar varje dag över VARFÖR vissa saker stavas så knasigt som det gör.

Sen har vi ju en annan dryg grej!
Att det tog hundra år för mig att lära mig stava Cykel och inte sykel?!!?! eller duscha och inte ducha ^^ eller shorts istället för skjorts xP... Jaa listan kan bli lång! Idagsläget har jag enorma problem med att stava till ordet KÄNDE!! jag skriver ordet minst en gång om dagen i mitt arbete och jag stavar ALLTID detta ord med 2 N!!!!!!!!!!!!! helt fel, tydligen. de sista ordet - It dont make sense to me!!!?
Varöfr stavas det som de gör? ^^

eller ordet Jämför stavar jag Gämfört!!!! va i hela friden!? vad är förklaringen till detta!? Ja, jag frågar er. jag har då ingen aning..
varför stavar jag med G och inte J? ^^


Sånna här saker kan få mig att ligga sömnlös på natten ^^
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?