som en hustomte

Tja! Dag tre här på Öland börjar gå mot sitt slut. Jag ligger här i sängen mätt och belåten efter en dundergo middag nicklas lagat. Jag fryser efter att jag idag tvingat ut mig själv (trots den badkrukan jag är) i vattnet. försökte mig på ett stålt "årets första dopp" jag kom i ungefär till knäna innan svordommarna bara flödade ur min annars lilla snälla mun xD så de stålta doppet fick bli till en annan gång.. tack och lov. annars hade jag la legat här stel som en glasspinne i Antarktis! Fy satan!!! Blir lite ledsen i ögat när vädret sviker så här... För två år sen när vi va här så va vädret gaaalet bra och vi bodde nära på i vattnet. Men å andra sidan har vi till lördag på oss att hinna med ett dopp. För ett dopp måste jag la klara av!!!!?

I morse vakna jag ofrivilligt först av alla. Grannarna förde ett jävla liv och varesig jag ville eller inte så gick det inte att somna om. *och nu då?* tänkte jag och titta på disken från gårkvällens måltid. Kunde ju lika gärna sätta igång. Folk lär ju uppskatta att disken är ren när de vakna tänkte jag.. inne var det ingen ide att diska.. då hade alla vaknat innan jag ens hade börjat. Så likt en ninja på grönbete smög jag upp fyllde en balja med vatten o diskmedel o begav mig ut med disken i ena handen och borsten i andra.. En minst sagt ren morgon ;-) han i fas med o sätta på kaffet till alla vaknade! Stålt ;-)
Och gott lukta de med då sopstationen var rensad!! :-)

Enligt smhi ska vädret va soligt i alla fall 2 timmar k mon
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?