Peder Karlsson och Ryska forskare i Antarktis!?

Tisdag den 7e Februari är det idag och det är hur fint väder som helst.. De sa på nyheterna att det skulle vara mulet till i eftermiddag men de hade fel!! TUR :)

har hittat en del intressata saker på nätet idag :P
Läste på aftonbladet om en kille vid namn Peder Karlsson, En man som ville se naturen på lite närmre håll nu när förändringarna i väder och vind sker under våren. Han bor nu ute i naturen för att helt och fullt ta in dess skönhet.

"De hundra första nätterna av det här
året tänker jag spendera ute i naturen!
Jag gör det inte för prestige utan
endast för att jag gillar att vara ute."

Skriver han på sin blogg som ni kan hitta här (pederkarlsson.blogspot.com) den är jätte bra, med många fina bilder och äventyr för dem som gillar utelivet.. kan avslöja att han nyss byggt en igloo, spännande ^^

På Aftonbladet fick jag läst nått idag som jag inte riktit vet hur jag ska ställa mig till att tycka?

"Forskare nära mystiska sjön" stod det? va i hela friden kan detta va tänkte jag och klicka in på sidan.

"Borrningar mot unik sjö under

Antarktis – kan innehålla nya livsformer

Vostoksjön har varit isolerad under Antarktis – i miljoner år.

Men nu är ryska forskare nära att ta sig dit.

Det som gör sjön unik är att den har legat skyddad i hundratusentals –
kanske miljontals år. Det går inte ens
att gissa sig till vilka livsformer den innehåller.
"

Skit bra, verkigen jätte kul för dem.. Det jag inte gillar det är att borren som de använder kan meföra vissa risker, de kan förorena vattnet och ekosystemet! samt att de hittat en del olika gaser i isen och de vet inte heller hur dessa reagerar på borret!!

Då känner jag "MEN GÖR INGENTING DÅÅÅÅ!" vad händer om vattnet förorenats. BRA GJORT känner jag!? varför ska man i och pilla i sånt som man inte BORDE pilla i? isen är flera kilometertjock för en anledning..!

oavsett så har de ju nästan kommit igenom nu och det kommer bli intressant vad de hittar där nere. Förmodligen inget. Det var någon som yttrade sig i en kommentar på aftonbladets hemsida: Att just samma sak de pysslar med nu har skett i en film som släpptes för några år sedan. man vet aldrig kanske startar man en naturkatastrof och isen spricker?

det återstår att se - jag e dock inte så sugen på att uppleva det som sker i filmen -


är ni?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?