Vardagslyx <3

Oja!! jag älskar VARDAGSLYX..! vem giller inte det!?
när man lyxar till det mitt i vardagen kan nog vara nått av de bästa. Det kan vara allt från att käka en god bit mat till att lyxa till det med lite bio eller varför inte äta ute? eller göra nått med någon man tycker om.

Idag var det lyx på hög nivå.

Vi lagade god mat som bestod av: Fläskytterfilé, ugnsbakade morötter och potatisar med en god gräddig Pepparsås.. lite vin på det och kvällen var gjord ;)
Patric tog en öl som var kvarlämnad sen helgen.. (Vi brukar nästan aldrig dricka alkohol men ibland kan det vara gott med ett glas eller två till en bit mat) 

vi kika på filmen: The Woman in Black med Daniel Radcliffe i huvudrollen.
Filmen i sig var för övrigt ganska jobbig o se på (då jag blir så nojig).  Folk som inte gillar barn i skräckfilmer ska inte se denna ;) men gillar man spökhistorier, gammeldags miljö, mystiska hus osv är denna ett måste!

Vi hade några bananer i kylen som vi var tvugna att äta upp så vi tog lyxen till nästa nivå och gjorde lite ugnsbakad banan med smält choklad. GOTTIGT.. som man säger

Patric åt som vanligt för mycket av både maten och bananerna, han fick gå och lägga sig o jäsa lite, han sover gott nu ;)
att han aldrig lär sig hihi!!


 

I skrivandets stund ligger jag och snuttar på lite vin samtidigt som jag tänker mig bort på resan till Cypen med Uppa och Agi i oktober.. Det ska bli riktigt skönt!! jag längtar sååå mycket! det är säkert för att vädret är så risigt nu som man tänker sig bort till ett varmare land ;)

så här kommer vår badplats se ut, vi bor 800 från stranden, lite långt kanske men va fasen, det är mysigt med promenad <3









inget avansera boendet, men det är skönt att få komma bort lite så klart..
Vi ska åka med Apollo denna gången och novair som flyg.. får se vad vi tycker om det.

när vi åkte till Thailand så var det fritidsresor och tomas kock. och vi var jätte nöjda!!! allt va jätte bra och vi fick alltid bra information om det va några ändringar.


hoppas ni får en god natts sömn. det ska jag ha.
puss och kram på er, hörs i mon <3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?