nytt & FRÄSCHT!

Ny header på bloggen, vad tycker ni?
jag e ganska nöjd, vet dock inte om jag trivs med en sån stor header... Men det är ändå fint :)

Jag vet att jag inte skrivit på länge och jag är verkligen dålig på det, jag ska försöka bli bättre på det "som jag alltid säger!!" så vi får ju se.

Vad är nytt och vad är gammalt då?

Ja förutom designen på bloggen så fylle lillbrorsan 19 på söndag.
Morsan fyllde 51 25 år förra fredagen så det är old news ;).

Alla är förkylda nu, jag vet inte vad som hänt, mamma är sjuk, brorsan, Patric jag folk på jobbet vänner o bekanta känns som alla är sjuka på samma gång! vad är det om?

kusin Theres va här, eller (vi alla va hemma hos far) med sin lilla familj över påsk och vi käkade påskmiddag och lekte charader.. ett kärt återsende kan man uttrycka det. Förhoppningsvis ses vi igen i Juni då lille Alfons ska döpas :) hoppas hoppas

Teres, eller Al kajda (medveten stavning) ett internt skämt som aldrig kommer dö ut - kommer förmodligen flytta hit snart, nån gång i maj så kommer hon ÄNTLIGEN HIT!!!!! saknar henne så jag döör! livet e så jäkla trist utan hennes fart och fläkt. vi pratar VARJE DAG! och det är så skönt att ha en sån vän som henne! det bara funkar liksom! aldrig några konstigheter :)
vi blir nästan grannar hon och jag, det är nästan värt ett glädjetjut.... TJOHOO!!!!
och jag hoppas hon och jag kan gå vidare med saker vi pratat om här i livet, så vi inte sitter o trampar på samma galma ställe xD

Från en teres till en annan: Min käära käära vän "Terre" som vi kallar henne råka på olyckan i lördags och blev inlagd på sjukan :( de hade råkat blandas farliga kemikalier på hennes jobb som de hade andats in. Det resultera i inläggning på sjukan i några dagar.. Hon är hemma igen och hon mår efter omständigheterna relativt bra. TUR DET!! har tänkt mycket på det den senaste dagen, Att jag vet aldrig vad jag skulle göra om det hände henne något... om det hände NÅGON av mina vänner något!! gud det hade vart fruktansvärt, fy faan! jag blir ledsen bara jag tänker på att det kan hända saker så lätt.
Som Terre sa så värdesätter man saker lite anorlunda när man blir påmind om att vi BARA är människor och vi ÄR sårbara.. man ska ta hand om varandra..
Så glad att det gick väl

jag ska klippa mig på lördag, jag har en del idér, men vi får se lite hur det blir när jag pratar med frissan. hon kanske har bättre idér än jag ;)
tanken är att det ska bli brunare.. jag ska ansa det lite ;)
ganska mycket faktist, tanken är att det ska bli runt axelängd, det är typ 20cm som försvinner då, om inte mer.. mitt hår är så långt nu och jag kan på ett sätt förstå att folk tycker att mitt hår är fint och att jag inte ska klippa det, men det har blivit såååå risigt nu och jag har problem med hårbotten så jag behöver nästan klippa det för att det ska bli bättre. men som sagt får se lite med dem på frissan. längtar i vilket fall. :)

Annars händer det inget just nu: mer än att byggnationen av dagiset vid oss snart är klart. MYYSSSIIIIGT <3
lekplatsen och huset är klart. men det var inget gräs nån stans utan fullt med jord öööverrlat. Så jag tänkte i mitt stilla sinne: Här får barnen leka skitiga tills gräset börjar växa... Ni kan ju tänka er vilken chock jag fick här om dagen när det helt plötsligt fanns ett tjockt och fint gräslager där det nyss vart jord!? snacka om fusk gräs!!!
såg en man ligga på knä och slava - han bar sånna där gräsrullar ni vet. gräsmatts-rullar...rullmattsgräs?? ah ni vet sånt färdigt tjaffs.. SMART! :)

I skrivandets stund sitter jag på frukostrasten och käkar äggmacka och njuter av de fina vädret.. Det var vad jag hade velat göra i alla fall. ingen sol här inte..




puss och kram <3
Kommentarer
Postat av: Therese - Alfons mamma

Det blir den 16 juni kusse! :) Jag kan ta eran adress så kommer ni får inbjudan inom kort.



Du kan skicka adressen i mailet med bilder på Alfons som du prata om!



Saknar dig! <3

2012-04-19 / 11:33:27     URL: http://uncompleted.blogg.se/
Postat av: terre

Hahaha rullmattsgräs :D Kan nästan tro att du bor i amerikat, har sett på film att dem har sånt där hahah;)fint det blev med det nya där uppe med bilderna, och sjukt bra text till. Gillar texten, det stämmer :) Gulligt att du skrev om mej, det värmer<3 Hoppas vi ses i helgen, sticka på bio eller något najs. puss och kram<3

2012-04-19 / 12:48:28
Postat av: mamma

jätte fint blev det gumman! puss på dig

2012-04-19 / 15:04:03
Postat av: Anonym

jätte fint blev det gumman! puss på dig

vad snällt av dig å göra mig lite yngre.

2012-04-19 / 15:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?