Teresia Sandberg

skrivet den 6e Juli 2011

Hur är det igentligen? börjar man med Rubriken först eller sist när man skriver en text?
I en tidning finns det givet vis en regel för vilket stycke som passar vart. Men på min blogg! spelar det ingen som helst roll vad du börjar med, vad du skriver eller hur länge du skriver på nått.

Det som spelar råll är stunden! minnet! tanken! eller kännslan som du vill beskriva
för minnet det är gott dock så kort!

Så jag vill tillegna mitt inlägg till en mycket speciell person i mitt liv, trots att hon bor en bit bort nu över sommaren och ändå bara funnits i mitt liv i några månader så är jag så glad att just hon hittade till kontoret den där dagen då jag igentligen inte var på så bra hummör! trots det sa de bara poff så blev hon än av mina käraste vänner! :D

Hon är ödmjuk, sjävlständig, spontan, jordnära men ändå tokigt orädd, rolig och framför allt positiv: Det finns så många egenskaper som denna kvinna har och jag tänker inte gå in på allt vad hon är just nu - det skulle bli ett allt för långt inlägg!
Jag skulle kunna fylla en hel bok, hon skulle ännu värre kunna följa upp med en hel serie om allt tokigt hon pysslar med ^^ 

Just nu, i detta inlägget vill jag dela med mig av ett par sanningens ord som jag inte bara kan låta slippa ur mitt minne. De är allt för bra för det!

Det slår aldrig fel att Teresia Sandberg refererar till sig själv som Tant teres när hon ska dra till med en härlig Punch line i ett skämt eller en gnutta vishet i en konversation

så får du äran att tala med henne någon gång, lyssna efter Tant Teres för det hon är på väg att säga efter det, vill du INTE missa! Tro mig ;)

---------------
Fem av Teres bästa visdomsord någonsin!

5. Vänner är till för att spy på när man behöver lätta på trycket;  Läs (Prata av sig)
4. No matter how far wrong you gone...you can always turn around
3. man måste se till sin hälsa, man har bara ett liv och det ska räcka i många år framöver.....
2. Jisses Elin, vad lever jag för liv? varför händer allt knasigt mig...
1. När negativiteten haglar är bästa att smeta på extra mycket positivitet ;)

(Punkten nr2 är i mitt tycke väldigt viktig.. när man tycker livet tar en konstig vändning och allt känns knas. så ska man tänka på att man aldrig är ensam, Teres har det så vaaarje dag. men klarar sig så jääävla bra ändå! Inte nog med att hon råkar ut för de tokigaste sakerna VARJE DAG! ^^ hon har sina älskade flickor i Luddvika där hon kommer ifrån, som väntar på henne medans hon arbetar SOM ETT DJUR här i götet. Allt för att hitta en ny lägenhet som de kan bo i tillsammans och gå vidare från en småstad till en storstad... Det är svårt att vara ifrån sina barn så som hon är och det finns inte många föräldrar som skulle klara av att vara så stark, målmedveten och sann som denna kvinna är.

Till råga på allt försöker hon samtidigt hjälpa några vänner att skaffa sig ett boende då de är i stort behov av detta, Tjabba med sin mamma varje dag som innerst inne inte vill att teres ska åka, men visar det på helt fel sätt.. Hon har heeelt vanliga killproblem som vi andra har som singel och gud vet allt. men hon står på benen och hon drar den där tunga lasten även om hon har mjölksyra och blodsmak i sin mun!

hon är en på tusen... eller rättare sagt hon är den enda!

Jag är så oerhört tacksam att ha denna kvinna i mitt liv.. En som förstår mig på ett sånt sätt som inte många gör. De lyckliga få som får chansen att träffa henne nån gång ta vara på varje minut.. För ni kan lära er nått ni kan ha nytta av i resten av era liv....


Kommentarer
Postat av: Tant Teres

Gulligaste du, sitter på jobbet o gråter floder!!!!! underbara Elin....Älskar dig med hela mitt hjärta och där kommer du få sitta i resten av mina dagar <3.

Pusselismask...

2011-09-02 / 14:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?