Göteliga-fenomen!

För resinärer hit till götet under hösten finns det en del grejer man bör komma att käna till innan man sätter sin fot i denna stan!!!

Vädret!!!!!!!!
Sägs det att det ska bli soligt, TRO INTE PÅ DET! kläder efter väder, alltid, när man bor här o åker kollektivt på hösten vill man ha med sig en ryggsäck vart man än går med: shorts, varma kläder, regnkläder och allt där till!
NEJ INTE PARRAPLY!!!

parraply har alltid varit bortkastade pengar här i gbg... För regnar det så kan jag garantera att det i 99% av fallen blåser samtidigt!! det slår aldrig fel och har nästan alltid varit så här...

79 % av alla bussarna i staden gick inte igenom den årliga besiktningen så det händer många gånger att den bussen man tänkt ta inte kommer eller att de blir en massa förseningar.
Fick höra ett en enstaka buss hade lyckats kamma hem 17 olika fel under besiktningen och dem åker man i varje dag utan nån som helst säkerhet! :O

Åk inte kollektivt utan att betala, det kryllar av vakter som gör instick på biljettkontroller speciellt på spårvagnarna.. 1200kr i böter om du åker utan att betala eller om du väntar med att skicka en smsbiljett som tydligen måste skickas helst innan du går på bussen..

ah, det va la det antar jag.. de andra är inte relevant..
_____________________________________________________

Nu har det ÖSREGNAT, blåst upp till storm och jag vet inte allt vad som hänt under dessa dagar, att jag känner mig inflamerad o infekterad nått så in i bomben här nu.. hoppas hoppas hoppas jag inte drar på mig nång förkyldning.. det hade vart för jävligt. men höstiden är inte alls så rolig nu när vädret är som de är.. jobbigt att pallra sig till jobbet när man häldre vill ligga hemma o mysa.. inte för att jobbet är tråkigt utan mer för att man vet hur mycket man måste gå i regnet eller blåsten!!!!!!! fy jag fryser fortfarande :(

Kom och tänka på en riktigt jobbig grej :O varför säger man väder och vind? varför inte bara väder liksom? faller vinden ut väderskattegorin när man ska prata om hur dagarna ska bli?

Väder kanske är normala grejer.... som lite regn o sånt *lagom*
vind är lömskt och äckligt!!!!
men känner ändå att vind ska falla inom väderramarna?:O

så sol, vind, regn, målnigt och allt det där.. det faller inom kategorin väder.

men STORM!!!! + ÖSREGN på samma gång, hagel och allt äckligt man kan komma på, det borde få en egen kategori.. som typ???
JagskagöralivetsurtförElin-Kategorin?

japp... den blir bra!!!

hoppas ni har haft en underbart bra dag i alla fall. puss o kraaaam <3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?