Hemmalagad mat!

Jag är så trött på att höra varje gång jag kommer hem till föräldrarna

" Hur mycket skit käkar ni igentligen?"
"Elin är du gravid?!" - Antydde att jag blivit tjock xD
"Elin jag har haft koll på dig och du äter mer skitsaker än mat! det är INTE bra!"
" Neh då! du måste bara börja träna och sluta äta så mycket pizza o mc donalds!"

VAD VILL NI MIIG!!!!! tänker jag bara då!? jag brukar oftast hälsa på under helgerna och det är klart man köper lite chips eller godis o myser till det när man vill ha myskväll med sina kompisar man träffar så sellan. DET E KLART! de ser mig äta mer skit än mat :O Men sluta antyd att jag bara äter skit när jag är i mitt hem för det gör jag inte.. jag har tappat hoppet om o säga nått så jag håller tyst istället och så lagar jag min mat som jag nästan gör VARJE dag! så det så!

kom på en liten sak för ett tag sen och det var att jag kanske ska ta kort på maten som jag lagat så kan mina kära päron o alla andra som oroar sig för att jag frossar på snabbmatställen som för den delen inte ens e gott! :O




Här har vi nått riktigt gott! sm jag defenitivt kommer laga igen! det är kanske mer en helgmiddag än till vardas. Detta åt jag för fleeera flera år sedan en gång på resturangen Harrys i Uddevalla. Fläskytterfile med rostat bröd, sallad, pomes och bearnaisesås.
 men o andra sidan så är jag inte så bra på o laga stora middagar till mig själv när jag vet att ingen äter med mig. det är verkligen INTE kul alls! det brukar bli lätta saker, mycket grönsaker o frukt.. pastasoser o soppa typ. och jaaaa! som jag lagar själv och som inte är färdigköpt! och visst ibland är jag skit kass o tar bara lite nudlar o npn macka beroende på. men så blire ibland.



Här har vi la vanlig hemmalagad kycklingryta med kurry o jasminris! GOOTTTT!!! Skulle haft i annanas. men det tycker ju inte patric om så det fick bli utan.



Det va inte många dagar sedan jag laga hemmagjord spenatstuvning, potatis, prinskorv och ägg! kom o tänka på när jag gick hos min gamla dagmamma Ann-karin och hur go spenatstuvning hon gjorde! så köpte hem lite spenat o vipps! JÄTTE GOTT!

Igår lagade vi spagetti o köttfärsås men det glömde jag så klart o fota. men vad gör det.






Detta lagade vi idag! ugnsbakad falukorv med hemmagjort potatismos ;) Vi va tvungna o ta en promenad efter för vi blev så mätta.

i morgon har jag ingen aning om vad det blir för mat. kanske rester. hade lagat champinjon stuvning för ett tag sedan så det hade jag ju kunnat äta om jag inte glömde slänga in den i frysen. för nu e den gammal xD typiskt :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?