Veckans måltider!

Kan ju vara lite olika det där.. Patric och jag vill oftast påstå att vi är ganska spontana personer. Och visst, det är vi.. Men spontanitet är inte alltid bra.. Speciellt inte när man helt plötsligt står där i köket hungrig som ett djur och inte vet vad man ska äta. då brukar det aldrig bli lyckat tycker jag och både han o jag blir griniga o lätt irriterade.. Det är alltid då vi bråkar, när vi e hungriga. Då vill vi ju inte heller ställa oss o laga nått avanserat med tanke på att man helst hade velat ha maten färdig vid det laget.

Så jag kom på ett skit bra system som vi pysslat med i några veckor nu och det är väl inte alltid att man följer det till punkt o prickar.. Men när man väl använder sig av det så funkar det. vi mår riktigt bra på den metoden :)


Frysen är vår vän!?
Ja som ni ser här så har vi skrivit upp en matlista för hela veckan, så man vet vad man har att se fram emot. man blir mer sugen med när man har klart för sig vad man ska käka och vi äter tillsammans vilket är riktigt mysigt.

Sen har vi ju även kommit på att kära lilla Patric, inte fixar egen matlåda eller äter någon frukost på jobbet, så ibland kunde han komma hem utan att ha ätit nått på hela dagen!?!?!?!?! INTE OKEJ! det tolererar jag inte. så efter mycket Tjaffs o gnat angående att jag tyckte han skulle tänka lite mer på sin hälsa.. så har jag börjat få fixa hans matlåda o frulle som står i kylen till honom när han går. JAAA! jag låter mammig o tofflig jag vet. och det kändes så i början. men nu har jag sett att det ger resultat, han mår bättre av det SÅ KLART och jag har gjort det till en rutin så det stör mig inte ^^

Igår lagade patric maten! han e ju så duktig! för första gången lagade han köttfärslimpa :D

och han kokade potatisen med skalet på. SÅ JÄVLA SÖT! *jag orkade inte skala innan jag kokade* sa han när jag fråga ^^ men det gör ju inte skit mycket! det går ju o skala efteråt liksom.
Men han e så söt! och gott blev det med :)
det var Måndagens måltid.

Idag var det min tur ;) Kycklingkebab hade jag kirrat! väldigt fräch maträtt och riktigt gott med massa massa grönsaker :D



Och ja ni ser rätt! vi har inte skrivit nått på lördag, men det är bara för att vi inte har nån aning alls om vad vi vill käka då ^^
Kommentarer
Postat av: Malin jensa

måste faktiskt ge tummen upp till patric här då det är VÄLDIGT NYTTIGT att koka potatisen med skalet på eftersom att mineralerna och vitaminemerna bibehålls om man beåller skalet och skalar bort det när dom är däfärdiga istället =) ihihhohih

2011-07-22 / 01:48:30
Postat av: Elin

Jaah! vi sa det båda två, att det är mycket nyttigare.. :) han e jätte duktig :D

2011-07-26 / 15:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?