Pasta africana

Hej igen!
fick höra av Qamilla att hon häldre ville se recept till bilderna på maten jag lagar, det ska väl gå bra antar jag... vissa maträtter är min mammas egna recept och där måste jag ju så klart kika med henne innan jag lägger ut. men dem jag inte kan lägga ut kan jag ge till dig om du frågar snällt ;) kram


Här har vi en maträtt som jag och patric käkade hemma hos mamma en gång, som jag snodde ;)
Den ser kanske inte så god ut, men guuud så gott <3

Den är väldit enkel att laga och brukar man laga mat till sig själv så ska det nog inte bli så svårt :)

RECEPT:

Jag använde Ca 2- 2½ dl finstrimmlad kassler till denna rätt, det är för 2 personer och ha du tur kan du få en matlåda på det med. Du kan ta annat kött med om du vill, nån skinka eller liknande
2 finhackade Sharlottenlökar. Personligen så gillar jag inte lök så mycket, men det är viktigt att ha lök i maträtter för att få den rätta smaken, därför finhackar jag den.

Släng i Kasslern i pannan tillsammans med löken, krydda med salt, peppar och kurry! låt steka tills löken blivit lite genomskinlig

häll i 3 dl matlagningsgrädde och 3 dl mjölk Nu är det lagom att lägga i pastan :) jag använde vanlig spagetti men det är mycket roligare med bandspagetti om man har det hemma ;)

Låt såsen puttra i 15 minuter och rör om lite då och då.

mosa i en banan i såsen och rör om.

här jag lät de koka liiiite till för jag gillar när denna rätten är ganska tjock och inte allt för rinnig.

lägg upp maten på en tallrik och strö över lite cashewnötter, eller som jag gör: solrosfrön eftersom jag är allergisk (Y)

Smaklig måltid! :)
Kommentarer
Postat av: Brusch

http://www.youtube.com/watch?v=8XOf60nwqTM&feature=channel_video_title

2011-07-31 / 17:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?