Goa Helena fyllde 45!

Yes! som jag skrev i ett tidigare inlägg så begsv vi oss till Rönnäng i helgen för lite firande för Helena!

När vi kom på fredagen var det först ett vanligt kalas för gullungen Pauline som fyllde 9. Av mig och patric fick hon en massa bokmärken i alla dess former o färger :) hon älskar bokmärken.. Pauline har 7 böcker med märken :P jag hade bara 3 tror jag ^^
Vädret var inte på topp men Pauline va helt klart den sötaste och gladaste 9 åringen jag känner i alla fall, hon hade fått en mobiltelefon som är snyggare än den jag själv har hahah! + att den hade värme display o jag har ju pek så det var verkligen intressant att försöka knappa in mitt telenr på den telefonen ^^
-------------------------
Dagen efter var det förberedelser för kvällens bravader med Helena
- kvällen bjäd på rolig tipspromenad om just helena
- Ett liveband som var väldigt poppulära fick jag höra, de va riktigt bra, tror dem hette partypatrullen.
- många fina vänner
- Underbara tal från hennes flickor o man och de närmsta vännerna
- och ett underbart väder!

här kommer lite bilder på kvällen :)


Helenas kompis hade fixat fram en jätte fin banderoll eller vad man ska kalla det. Den var verkligen jätte fin! :)

Helenas man är norsk och hans mor hon gjorde så himmla fina bordsdekorationer. Helt plötsligt var det liv i hela tältet. :) vackert

Jätte god mat bjöds det på o dryck så klart ;)


Vi ungdomar satt gärna vid borden utanför teltet :)


Men även de vuxna tyckte det var härligt då och då ;)

Det dansades en hel del! och Annelie hon va på G från börjar till slut ;)

Sista bilden här är inte den bästa bilden! men det är en norsk kaka.. har ingen aning om vad den heter eller nått. och NEJ det är ingen spettekaka som vissa trodde.. den smakar som mandelskorpor, men lite segare i mitten :)
LÄTT ATT JAG SKA BAKA DEN NÅN GÅNG! :D

Hur som helst så var det en grym helg! fredag 9års kalas lördag 45års kalas o söndagen...?
Ja det var igentligen då som Helena fyllde år. och alla skulle dra o käka på resturang på kvällen. men Patric o jag var tvugna o åka hem

Vi hade sovit i deras båt hela helgen, tillsammans med Thomas o Annelie.
Sicken familj, FAMILJEN SNORK säger jag bara! så komiskt för alla tre snarkar! hahah!
Thomas o Annelie var ingen fara för de låg så pass långt bort, men patric som låg precis jämte mig, full som ett ägg var han med.. han snarka så fruktansvärt illa att mina reseöronproppar (som inte är lika bra som dem jag har hemma) inte hjälpte ett dugg så jag fick hämta mina vanliga öronproppar och dem lyckades han ju med snarka igenom! plus att på lördagen hade han druckit för mycket öl så han fes så jävla illa att jag höll på att spy istället för att somna liksom! och jag tänkte för mig själv.. VAD FAN ÄR DETTA! du måste skoja med mig! det är verkligen *Elin får under alla omstendigheter inte sova. ABSOLUT INTE!* och när jag väl somna liksom så vaknade jag antingen av snarkningarna (och det brukar inte vara så illa att jag vaknar av dem, men detta var sinnesjukt!) eller så vaknade jag av att han tryckte in mig i väggen! hahah tillslut börja jag skratta... eller ja, efter att ha fått ungefär 8 sammanbrått o slagit honom, ryckt han i öronen, nypt honom.. näst intill skrikit på honom och gud vet allt vad jag gjorde.
och vet ni vad som ändå förvånar mig? att trots min dåliga sömn under hela helgen och med honom som somnar på 3 sekunder efter han lagt huvudet på kudden

Så är det ändå Patric som lyckas dra till med midagsluren!!! TRÖTT som fan var han tydligen!

DET kan jag absolut inte fatta!! :O

och juste det, om ni vill veta så klarade jag mig från att få en enda skråma denna gången, jag hade mina crocs genom hela helgen, till och med under festen! sexigt va ;)

BYE
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?