Dagens måltid + vilken fågel är störst?

Blev thaisoppa med räkor och vitlöksbröd + vitlöksmör.



Det var första gången jag käkade det och guuud så gott det var, hade lätt kunnat ha det som nån sås till nån Thairätt om man skulle kunna spä ut det en aning.

Och nu till bekänningen som jag inte är allt för stolt över

Den var i stort sett färdig - keldas Thaisoppa!
MEN SÅ GOD, det var mammas tipps och det är ju verkligen nått man kan ha hemma en varm dag som denna då man verkligen inte orkar stå i grytorna och laga massa mat.
Det är nått jag kommer köpa igen HELLT KLART!

ska testa deras andra soppor och annat, om inte är det ju nått man kan få inspiration från! och inspiration gillar jag! :D

----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- --

Garnis åkte hem idag, hon skulle till skara sommarland i mon. ganska avis faktiskt, eller ja, om det blir fint väder i alla fall ^^

Efter att vi följt Garnis till bussen tog Patric o jag en omväg till Tempo... patric tänkte att jag skulle få en "mini" promenad för att han inte orka gå ut och gå med mig. ändå var det han som sa till mig att han ville att vi skulle ut och gå 2 ggr i veckan (Y) vi köpte var sin glass och hamna ute på trappan i solen, vi såg till vår fasa att fiskmåsarna förmodligen aldrig kommer flytta här ifrån, för uppe på grannens tak satt två fiskmåsbebisar! -.-

sen frågade Patric mig vilken fågel som var störst- fiskmås, skata, kråka eller Kaja - asså jag kan ju deras storlekar på ett ungefär men jag blev fan osäker alltså :/ jobbigt!


 Fiskmås                         Skata                             Kråka                        Kaja


VEM ÄR STÖRST kråkan eller fiskmåsen eller är det kajan eller fiskmåsen, för skatorna är ju inte så värst stora
Kommentarer
Postat av: håkan

elepelebus du e underbar fåglar maträtter o din älskade puffepatrik du skriver så j-la bra på din blogg jag skrattar som f-n när jag läser detta kl 0520idag torsdagsmorron HAAAAAAAAAAAAAAAAAA HAAAAAAAAAAAAAAA HAAAAAAAAAAAAAA

2011-07-14 / 05:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?