Crazy ''foood'' train

All aboard!

AAYYYYYY!!!

-------------------------------
Crazy, but that's how it goes!

God, äcklig, fet, kall, hård eller tunn o blaskig?
min mat är bara GOD! ;) and i löööv it !

här kommer liiite bilder av några maträtter från sist :)

en jätte enkel sommrig fiskgratäng! <3

Riktigt gott med färskpotatis, en klick smör och god sky! <3
....................................................................................................


Dagar då vi oftast brukar ha för mycket i vår vardag för att tillbringa någon längre tidi köket är Torsdagar
Då brukar det bli lätt. snabbkäkat o snabblagat ;) MEN fortfarande lagat. inget köpt.

En simpel stekt macka med stekt skinka o ägg. as goa ägg btw! ägg med gulare gula tycker jag mer om! :P

...................................................................................................


Glass är en favorit, speciellt vaniljglass.. Jag skäms lite för att jag inte gjort någon egen glass ännu även om jag har helt underbara recept för det..
Men men.. Det kommer som småningom ;)

....................................................................................................


Ganska lagom smidig frulle.. NOOT liiite för mycket flingor för mig, och mackan jobbade jag ju över.. just därför jag tog detta kortet. det är mer grönsaker än själva macka där. men det var verkligen uppfriskande! :D

....................................................................................................


Efter att jag näst intill blivit skrynklig och gråhårig av  allt tjat på Patric angående att han käkar fööör mycket pizza OCH insåg att han aldrig kommer sluta käka skiten. tog jag saker i egna händer, tog fram kaveln och baka till mig en egen pizzadeg ;) det blev RIKTIGT gott ska jag lova och ett tips till alla som köper färdig deg. GÖR INE DET! är det inte härligare att veta exakt vad som finns i degen? + att det tar bara 40 min. var av 30 min är till jäsning ;)

.....................................................................................................


När Broch! va o hälsa på, blev det hemmagjorda köttbullar, sås o lite potatis. JÄVLAR VA HAN ÅT ^^

....................................................................................................


Pannbiff_Spice! SÅ JÄVLA GÖTT! och här ska det vara pasta, i alla fall med den gryddan som är i ;)
Patric gilla det och det gjorde jag med, blir fler ggr

....................................................................................................



Kasslerlåda! ja, det ser inte ut att vara mycket till världen men fyhelvete va gött det är, och med en burk majs som e värmda i en klick smör i en gryta! oj oj oooj! <3

....................................................................................................


Min underbaraaaaa uppblåsbara...... riskokare? :O
YES världens bästa 20 års present! testade den här om dagen och guuud va den underlättar! ett litet tryck på den där knappen där så sköter den allt själv.
och det finns säkert folk som aldrig sett en förr men jag lovar er, testa en ;) man ska inte skämmas för att använda husredor dem är till för att användas, dem underlättar... det betyder inte att du är sämre i köket för det ;)

....................................................................................................


Efter att ha kikat i varje affär jag vart i under två veckor nu så hittade jag äntligen lite jordgubbar <3
ett litet mellanmål för att klara av att laga mat när magen skiker ^^

...................................................................................................


Hemmagjord potatis och morotsoppa mammas recept! godare än någon köpt soppa jag någonsin testat i alla fall! och man blir så äckligt mätt xD vilket är jätte bra :P

....................................................................................................

Sen har jag lagat lite annat, bland annat ugnspannkaka med skinka, den glömde jag ta kort på innan den tog slut :/
En annan gång kanske :)

I'm going off the rails on a crazy ''Food'' train
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?