Jobb o fika med Carro Jan. 28, 2011

ÅHHHH!!! va är detta för liv jag har idag ALLT HAR GÅTT så irriterande dåligt idag. (förutom att jag fick jobb) men ändå faan!!

idag alltså xD heelt sjukt att man kan ha en sån dag jag hade idag xD!

morgonen började med att jag kuta upp tidigt som fasen för att fixa mig för mötet med uniflex (de ville att jag skulle börja på ett jobb hos Telia där jag skulle få någon admenistrativ tjänst)
vad händer när jag är på väg ut till bussen? inget faktiskt xD det va is överallt o allt tog alderles för lång tid kändes det. trodde jag skulle missa bussen. när jag kom fram till hållplatsen stog alla som skulle med min buss kvar där. det är ett skarpt tecken på att den bussen är försenad för det är den 9 av 10 ggr! i mitt fall JUST den dagen så va den ju sen så klart. tur att det går två till bussar då tänkte jag. men fick lära mig att man ska fan inte ropa hej förens man kommer över bäcken. För de andra två bussarna va ju med sena så klart så jag missade ju min första spårvagn som skulle ta mig till uniflex-kontor! grate!

på uniflex gick det bra. skrev på ett kontrakt med dem om en månadsanställning till o börja med på telia. uniflex är ganska tokiga. jag sökte ett receptionistjobb men fick ett jobb som nån sluten admin som organiserar varor ut till olika lager från telia xD!

Planerna för denna dagen kasnke jag ska förklara som så här : uniflex kl 9 och fika med Carro kl 14- Hade även tänkt att jag o patric skulle åka till ikea o köpa lampor. fick tyvärr reda på att jag va tvungen o åka dit själv o köpa detta. hur jag skulle hinna allt var en gåta. fika med carro beräknade jag skulle ta några timmar ^^

På vägen hem från uniflex var en historia för sig. Dock är det inte ens värd att nämna här med tanke på att de bara belyser min hjärndöda sida! men kan kort o gott säga att trots att kl var halv tio och affärerna inte öppnade förens kl tio gick jag ÄNDÅ och ryckte i dörrarna till alla klädaffärer. i hopp om att någon skulle va öppen tror jag? jag vet inte. förvånades själv av min dummhet när jag till en viss del blev förvånad men också sur för att dörrarna inte va öppna. hur som helst ledde min lilla promenad i stan till att jag missade både första o tredje bussen hem till lägenheten! suck!! klockan gick!!!! när jag kom hem så skynda jag mig in för o snabbt kolla bussarna till ikea! då ringde mamma PRECIIS när jag fått fram busstiderna o räknat ut vilken buss som va bäst. det sluta med att jag inte alls han till ens 4 av de bussarna jag tänk. givetvis va min vanliga gamla buss sen så jag missade PRECIIIIIIIIIS!!! preciiiis mina 2 bussar till ikea som irriterande nog gick samtidigt villket störde mig! för det va typ 20 mins väntetid på nästa buss! de kan ju dela upp det lite så man kan ha nått o komma försen till om man har en dag som denna liksom! men inte alls!

sur som en ettiksgurka gick jag in i väntsalen där det stod en gammal tant i bara träskor o rock med en lite sjal över huvudet o prata i telefon. hon stod o skrek o klaga på den som va i andra ändan. men inte på den som hon prata med utan om någon av hennes grannar. hon verka lika dum i huvudet som de i grannfejden så varför inte söka?!
nu hände inget sp tills jag tillslut va på bussen till ikea. och av någon konstig anledsning trodde jag att jag hoppat på fel buss så hoppa av den. blev galen när jag märkte att det va rätt buss o fick vänta ännu längte på nästa.? jag e fan störd!

väl på ikea blev det ju inte bara lampor utan det blev ljus, ljusstakar, durkslag, diskborstar ja hujedamig säger jag bara. fick panik när jag kom till kassan o kom på mig själv att jag skulle få bära allt själv. när jag stod i kön till snabbkassan som absolut inte är snabb! såg jag att kl va 13 min över ett o Carro skulle va i stan om bara 45 min!!!!
framme vid självscaningen funka inte skiten så jag fick tvinga en lång ranglig kille o hjälpa mig med skiten. jag packa som en idiot vilket jag inte skulle gjort för på vägen hem till lägenheten gick påsjävlarna sönder xD så jag fick slänga mig på marken o kraffsa ihop mina grejer. kände mig som en gammal uteliggare som hettsopacjar sina få ägodelar efter att ha tappat det eller liknande. INTE OKEJ!
när jag sen skulle in till stan för o möta carro var bussen i tid för en gång skull. men det hjälpt ju inte mig för jag låg på marken!!!!! gångbanan mellan lägenheten o bussen är jävligt isig för vaktmästaren i området är en jävla röv som inte kan ta o sköta sitt jobb! så jag halkade 2 ggr på isen! vad hände? jag missa bussen!

denna dan va sjuk o jag och bussar är fan ingen bra grej alltså! åker nästan alltid fel för att det är så mycket bussar o hålla koll på xD

de roliga med allt i denna historien är att jag tyckte allt var allt annats fel. bussarna, tanten, folket på ikea, isen, vaktmästare, uniflex, mamma och spårvagnarna.. det va ju absolut inte jag som bara va efterbliven och missa skiten


det va som min chef på kvällsjobbet sa till mig ida när jag sa " vänta lite nu!!! mitt huvud är fan efterblivet alltså" då sa han "vah!? ditt huvud? men hur fan kan det va efet :O det sitter ju fast på kroppen!? vakna och gör ditt jobb" ^^ han e sjukt go! <3

Så nu i efterhand sitter jag här o skriver: har börjat mitt jobb på telia - vad jag tycker vet jag inte riktigt än, det är väldigt mycket att lära sig o det känns som långa dagar med mattelektioner för så mycket får man anstränga sig för o förstå. och sen så jobbar jag på kvällen. så just nu jobbar jag ungefär 65 timmar i veckan! det e sjuuukt jobbigt måste jag säga! vet inte hur jag ska palla detta i en hel månad? v får se! HEJJA HEJJA!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?