skitsnack ^^

Skrivet 18e januari

JA då får jag väl tydligen skärpa till mig och börja skriva här igen då. har verkligen inte orkat skriva nått på ett tag. det har varit så mycket som hänt att det vart svårt att skingra tankarna och få ner något vettigt här. men nu idag när jag kom hem ifrån jobbet så satt patric hemma o klaga xD "jag som tänkte kika lite på din blogg. SÅ SER JAG ATT DU INTE SKRIVIT NÅTT-.-" hopp hopp!!!
ska radda upp lite vad detta kommer innehålla :)

- Kommentarer
- Bakmor/Terapi
- Malin Jensen
- Bajs på gatan
- Jobbet nu
- 2012?
- Kenny tele2
- mitt knark
- Helgen som precis var
- min nya almenacka
- Vi

Ja ^^ vet inte hur långt inlägget kommer bli.. förmodligen som en halv bok. därför har jag tänkt att det är väldigt bra att radda upp allt i en okej ordning så ni själva kan välja lite vad ni vill läsa. man orkar ju inte alltid läsa allt liksom :)

- Yes på kommentarerna som både malin o terre skicka DET LÖSER SIG ALLTID! jag mår mycket bättre nu när jag inte jobbar på nummerupplysningen längre o allt känns lättare. och ja malin Helt klart! jag märkte att det va exakt samma malin ;)

FAN jag vet om att jag skrev minst halva inlägget sist jag satt här. men nu e typ allt borta :O sååå irriterande. så ska man försöka komma ihåg allt som hänt! :/

- I helgen har jag bakat! jag baka som en gaaaalning: det börja med att jag skulle baka lite bröd för o spara pengar, sen att man e så trött på att dra till affären så fort brödet e slut så det hade vart gött o slippa det. men det blev liiiite mer bröd än väntat. Tur var väl det för den helgen fyllde Annelie år, så patric o jag tog två olika sorters bröd. knöt ett vackert snöre runt och knalla iväg till Patrics farsa o Anneli som vi fick höra hade brottom till en middag. men när vi väl kom dit fick vi vin o öl. jag som inte hade käkat nått på hela dagen blev ju givetvis lite snurrig! men efteråt fick vi reda på att de blev jätte jätte glada för brödet o att de va jätte gott!!! Annelie hade aldrig fått en sån present innan vilket jag givetvis trodde att hon fått flera gånger så jag kände mig så kass när jag kom med bröd. men det va kul o höra att det var så uppskattat! :) Annelie trodde ju att vi hade köpt bröd till henne först ^^ när jag sa att jag hade bakat det och sen att jag hade bakat hela helgen och skulle fortsätta baka dagen efter så fråga hon om jag hade egen terapi hemma ^^! vilket jag faktiskt har! att baka för mig är ren terapi! mår jag dåligt så bakar jag för jag kan inte tänka på annat än att just baka när jag står och håller på med det. och det är så skönt jag smakar, o provar, smetar o klibbar o har mig! då hinner man inte tänka på allt annat som man gör annars! det är härligt o baka tycker jag !! älskar det. och älskar Annelie och Thomas <3 



+ bullar o kladdkaka som jag inte hann ta kort på innan alla kom och käka upp det xD




- I helgen skypade jag med Malin =D det va såååååååå, vad ska man kalla det? underbart ^^! som jag har saknat denna tjejen Pinglan i mitt liv! jag va riktigt nervös först faktiskt! har aldrig gillat att cama speciellt mycket tidigare o det känndes så konstigt o sitta där o tjata o se varandra via skärmen! jag som aldrig skypat innan! men jag lärde mig efter ett tag. det e fan sjukt att man e så otecknisk när man är så ung som jag är ! blä!!!! ^^ Men där va hon Jensarnas jens! på andra sidan jordklotet satt hon i sin säng o hade precis vaknat. o här satt jag o patric i soffan i mörka sverige påväg mot natten! men guuuud va vi tjata. eller jah alla vet att jag alltid tjatar mest! jag visa malin lägenheten så gott jag kunde eftersom vi inte har tillräckligt med lampor o så än. och malin visa mig hur det såg ut hemma hos henne. fick till o med henne o visa ett aldeless speciellt rum och jag säger bara hahahah Malins pappa kommer bli avis ;)
Det va lite jobbigt först o sitta o tjata med malin. blev nästan lite ledsen för jag märkte ännu mer hur mycket hon betyder o hur mycket jag saknar henne. Alla mina vänner är lika mycket värda men att berätta en sak för en vän kanske inte känns lika skönt att berätta som för en annan vän. alla har ju olika reaktrioner på vad man säger o tycker. o det kom jag på när jag snacka med malin. åhhhh! goa malin!
han som kom på skype, han gillar jag ! :D 


- Alltså seriöst! jag bor på Bajsvägen 3A !! jag fick ett seriöst sammanbrott veckorna efter vi flyttade hit. det har allt visat sig att folk i trakten gillar hund men är snuskiga som albaner som torkar sig med tummen efter de bajsat!!! ska man ha hund så ska man hålla koll på den speciellt när marken är täckt av vitt så man ser ALLT!!!! jag ska inte sitta här o spy ut min irritation men jag håller på o bli knäpp. det luktar till o med bajs när man går ute hahah! ^^ det är så sinnessjukt att man kan skratta åt det! vägen från bussen o hem är knappt 600 meter men det räcker att man går två meter så ser man en bajskorv i snön, ytterligare två meter ligger mer bajs. man blir chockad men tänker snabbt, tur att de i alla fall har bajsat vid sidan av vägen. TILLS man trampar i det!!!! seriöst! då ska man inte ha hund! och för o inte tala om kisset som är seriöst överallt. det förvånar mig att göteborgarna vet om att snö är vitt! för här är det bara gult o brunt.. eller svart av avgaser (Y) man är inte rädd för o ramla på grund av att man kan skada sig. Nej då, man är rädd för att man sak landa i kiss eller bajs. varje dag när jag gick hem från jobbet så skrek jag hela vägen hem - att jag ska fan skälla ut den hussen eller matten som går med sin hund o inte tar upp bajset när jag ser. detta fick jag allt äta upp när jag 5 dagar irad såg en blind kvinna gå med sin hund just på den gatan! och hunden sprang runt fritt!! klart hon inte kan ta upp bajset och jag vill inte skälla på en blind kvinna "kan du ta upp ditt jävla hundbajs, är du blind eller!!" för det är hon ju! men man tänker ändå att - om jag hade varit blind så hade jag ändå fixat så att någon gick med mig eller nått sånt, så att bajset blev upplockat! suck! äckliga göteborg ^^

- Jobbet jag har nu är grymmt kul! ^^ chefen är grym och jag gillar mina gubbar jag jobbar med! alla är sjukt sköna! jag har ett ganska roligt inlägg som kommer efter detta som jag redan skrivit men inte hunnit slänga ut om vilken sjuk humor min chef har ! finns inga mer ord o säga. mer än att detta jobbet klarar jag av bra utan dåligt samvete :)

- japp så här blir det när man inte skriver det man tänkte skriva. i den stunden det var meningen, för nu kommer jag inte alls ihåg vad jag skulle skriva om 2012??
JOOOO! nu: när patric o jag var hos Annelie o 'Thomas så berättade dem att några goda vänner till dem o Patric skulle gifta sig i början av nästa år alltså 2012 i februari I THAILAND! och det vill så klart att vi ska med! vilket är sjukt roligt så patrics farsa o Annelie har redan bokat och patric o jag kommer förmodligen boka lite längre fram. kände inte riktigt att vi hade 26 tusen för hela faderullan juuust precis nu xD men det ska bli sjukt kul och vi längtar jätte mycket!

- Mycket har hänt denna helgen! Kenny från mitt gamla jobb, när jag jobba som tele2-försäljare kom och hälsade på ^^ han skulle bara stanna på fredan men stannade hela helgen xD! han var riktigt ledsen - han hade fått 2 olika, riktigt hemska besked. Så det är klart man ställer upp! han och patric satt o spelade data mest. kenny hade ingen data för tillfälle så jag fick låna ut min. säger bara - det va tur att jag bakade så mycket bröd som jag gjorde för det gick åt mycket mer när det var 2 hungriga killar i lägenheten o inte 1 ^^

- Mitt knark skulle jag skriva om ja?!! va fan var det då :O - Där trilla det ner, MOST HAUNTED!! det finns 10 sesonger och jag kan inte sluta. de flästa tycker att den serien är så sjuuukt löjlig o tråkig. Men när jag gick i skolan så fick jag alltid sitta uppe extra länge med mamma när det gick på kvällarna. Det är nog därför jag gillar det lite extra mycket. Det har mysiga minnen. saker som var mysiga då som inte finns längre. även om jag skulle kolla på det med mamma så är det ju inte riktigt samma. MEN GUUUD! va jag tänker tillbaka. och dess utom gillar jag spökhistorier och historia och varför inte titta på ett sånt program då. ibland händer det ju faktiskt lite läbbiga saker ^^ !! ja ja jag orkar inte sitta o förklara varför jag kollar på det. men jag gör det och ska jag kolla på ett avsnitt blir det lätt 3 ^^ har tio sesonger har kollat på 4 ;) det rullar på!

- Hmm! helgen som precis var ska jag nog kunna summera ihop ganska kort och fint! jag bakade så klart, kenny tele2 kom, vi drog till Annelie o patrics pappa Thomas. Lördag - Pingu, niclas, Kenny (patrics kompis) hans tjej Anna kom och även en kompis från mitt gamla jobb Erik kom! vi käka bullar och drack gott och snacka som fan! vi mest hängde. sen drog alla hem till pingu eller ja  ^^ patric, jag o kenny tele2 drog hem till honom. de andra drog hem till sig.
där blev det dataspel för killarna och lite film. jag kika så klart på filmen och sen spelade jag lite GH men tröttna fort för pingu tvinga mig o köra på hard. hjärnan protestera o jag decka i sackosäcken ^^ vakan av att patric rulla över mig på en madrasso bädda ner mig. <3
somna igen. dagen efter fick jag reda på att grabbarna typ hade vart uppe till 8-9! ORKAAA! ^^ tur att jag somna. jag hade aldrig pallat det ahhaha ^^ tur att man dricke rövin. för när det är mycket väsen har jag svårt att sova annars. så tack o lov för gato negro ! :D
söndagen? vad hände då?! vi drog hem tidigt och bara tog det lugnt. patric bestämde sig för att när han snusat upp sin nya snusdosa han köpt så ska han sluta snusa. kan medela att det faksitk går okej. men nu pillar han på siggen istället :O hur ska detta sluta? :S

- jag har köpt en ny almenacka! :D den är alderles speciell! :D det är en så kallad motivationsalmenacka! varannat sida i den är en vacker bild på nått landskap eller motiv och mitt i bilden är alltid en bra motivationstext! :D denna veckan tex är "Chef är en position, ledarskap är en relation" haha alla kanske inte är lika bra som andra men det är ändå bra! o kul med mysiga bilder! :D jag gillar den, en perfekt efterträfare efter min skolalmenacka! <3

- Vi, patric och jag har väl varit ihop i 9 månader nu den 18e! det kanske är dags att säga nått sånt här i bloggen med. och nej denna gången var vi faktiskt inte ifrån varandra. vi glömde den så vi va med varandra hela dagen xD kanske är så vi ska köra gamet när vi har 1 års dag med xD för varje gång vi planerar just den dagen på månaden o dag 18 så kommer nått ivägen xD älskar dig patric <3

//Elin
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?