just write it down or forget it forever!

Herre gud! jag vet inte riktigt vart jagska börja. har så himla mycket o berätta.

- Isen är min fiende
- pressen på jobbet =
- Ikea
- Sjuk?

Det kommer inte att bli ett kort inlägg direkt. men ska försöka va kort och så där. känner ändå att jag måste slänga in detta i alla fall :)

Jag kommer ihåg när jag och patric bara var väldigt goda vänner och jag ringde honom en dag för att berätta att jag ramlat på isen 2 ggr när han satt hemma hos pingu och spela spel. Det var galet vad jag ramla på isen förra vintern :O som tur var så skadade jag mig inte så mycket. Men jag konstaterade att isen i mina hemtrakter inte var att lite på. den var förädisk och ond! vi var inte kompisar helt änkelt. jag har vart överlycklig och nästan lite skrytsam denna vintern för att jag inte ramlat en enda gång på isen i gbg även om vintern här har bestått just av isgator. det har nästan vart så att man kunnat ta skridskorna till jobbet ^^ men för ungefär tre dagarsedan så hände det. jag gick på vägen hem och möttes av en liten nedförsbacke som för övrigt inte är några problem o gå i. det hade vart kallt o varmt kallt o varmt i några dagar så isen hade blivit riktigt mäcktig. nedförsbacken var täckt av is och hur mycket jag än kollade mig omkring fanns det ingen stans o gå än just i isnedförsbacken. jag visste att det va 90% chans att jag skulle ramla. på första steget hände inget. Andra steget så tappa jag festet flög upp i lufte. och de va en sån kraftig vurpa att jat såg mitt ben flyga upp framför mig innan jag landa på marken. som en ricktig rockstjärna föll jag ner. det va bara en gitarr som fattades. min nya mössa flög av och jag blev helt chockad xD ett par män gick och samtalade längre bort och fnissa till när de såg mig ramla. en kvinna kom fram o fråga hur det gick. so mtur var gick det bra. har märkt att jag vart lite öm i högersidan sen dess. men annars hade det varit lugnt ^^


Detta kommer vara sista gången jag skriver om Mitt jobb som telefonförsäljare
De som känner mig och som läst min blogg har vetat om att det vart fruktansvärt på mitt jobb. jag har inte alls trivts och jag har heller inte kunnat med att säga upp mig utan ett annat jobb att gå till med tanke på lägenheten och så. det har varit fruktansvärda dagar och omständigheter man jobbat under där. Från början var jag inte alls sugen på det. jag fick förfrågan om att börja på intervjun och igentligen ville jag inte. hade jag fått tänka på det hade jag tackat nej utan att ens blinka. men när man får förfrågan på det sättet så tänker man på läget. hade ju inget jobb och behövde ett jobb. gjorde som många skulle gjort..
jag har tidigare skrivit om vilka sjuka idér de har på de jobbet. att man ska göra armhävningar för diverse grejer man gör, inte gör eller glömmer. Villket i mina ögon är som ett dagis! att de försökt tvinga i en snus när man inte sålt. att man jobbar under en sån negativ stress att man nästan spyr när man ska till jobbet. när de kallar sina möten för roliga menar de. de gångerna man kört charader. det kan va kul men att bli tvingad att imitera en person som sitter på en stol och onanerar. ord som: stolsonani, runka kuk, slicka pungen, pippi blir tagen bakifrån, snus i röven, finger i röven mm. sådana grejer med dem man inte känner och ska jobba med. det är INTE okej, sp inte om man faktiskt har lite senskräck!. blev även tillsagd vid ett tillfälle att kasta en riktig jongleringsboll i huvudet på alla som är tysta och inte pratar i telefon hela tiden. det va en riktigt jongleringsboll som är ganska tung. det gör ont o få den på sig. fick efteråt reda på att grabbarna på kontoret ollat denna boll på alla firmafester de haft. så jävla äckligt.
hur som hälst i tisdags fick jag och min kompis Viktor sparken. Vi sålde inte för så mycket pengar som de högre cheferna ville. våra chefer kunde inte göra annat än att släppa oss. om jag ska va ärlig var jag inte alls ledsen. jag var lättad att slippa gå dit och må dåligt varje dag. + att det låg inte i min natur att ringa upp alla möjliga människor och tvinga på dem att betala flera tusen kronor för att få vara med på nummerupplysningen. och sen om de tackar nej. lura dem att de kommer bli borttagna även fast de inte blir det. dkita i om de inte har pengar och bara köra över dem är inte mänskligt. jag vill inte käna pengar på de sättet. sitta hemma och känna att jag känar pengar på andras olycka. NEJ TACK! så jag är glad att jag inte är kvar där längre. den arbetsplatsen har brutit ner mig nått så fruktansvärt. känner mig inte alls som samma person jag va innan jag kom dit. det jag har jobbat med mig själv så pass länge känns svårt att hitta tillbaka till. jag vet att det kommer igen. men tiden dit är fan inte okej! kännslan jag hade på de jobbet går inte att smitta av sig till någon oavsett hur mycket jag förklarar.
Har i alla fall ett extra jobb på kvällarna så lite pengar får jag allt in viket är tur för oss.



Bilden på några av reglerna de hade på jobbet!!! så sjuka! -.-

Patric och jag var på IKEA igår! :D vi köpte vår fina hatthylla som sitter uppe här i lägenheten nu och en av de tre silverstakana jag ska köpa! :D, vi köpte även lite fler ljus eftersom vi bränner ganska mycket sådana.
Patric tyckte att jag skulle skryta om att jag käkat korv på ikea hahah ^^ så får väl göra det lite nu då! gott var det och nått som är otroligt bra med ikea är att korven kostar fem kronor och vill du ha korv och dricka kostar det bara tio men då får du även fri påfyllning också! :D riktigt ballt. vi hade tänkt att köpa en stor skohylla på jysk sist vi kollade men nu har vi ändat oss igen när vi sett hur det blev med hatthyllan så vi kommer nog köpa skohyllan som är i samma par som hatthyllan. det kommer bli både billigare och snyggare! :D sen kommer vår fina lilla lampa att komma upp. köper vi med på ikea och en liten dörrmatta med! sen är de viktigaste i hallen klart! det kommer bli så skönt. man känner ingen riktig ro i lägenheten när man har så mycket att fixa och köpa. men för varje lite del man kommer över som man behöver blir man lite mer nöjd och det känns lite bättre :) gillar det väldigt mycket och jag kommer bli riktit nöjd med lägenheten när den är klar <3

Här är min ljusstake (ska köpa 3 till) våra fina galjar, ljus och underst vår coola hatthylla! ;)


Japp! jag är sjuk igen! jag har då aldrig varit så mycket sjuk som jag vart de senaste månaderna här i gbg. först förstod jag inte vad det kunde bero på. men nu har man kommit fram till lite saker med hjälp av andras åsikter och ider. just nu bryr jag mig inte så mycket för jag tror att det viktigaste är att inte tänka på det alls. men först trodde vi att det var för att det finns så mycket bakterier här som man inte är van vid att man drar på sig en hel drös. men nepp. jag har mått sjukt dåligt det sista. trorr att jag ska blir knäpp i mellan åt och inte orka gå upp ur sängen. så stress är nog det som fått mig att bli så sjuk. stress och liknande sänker ditt emunförsvar jätte mycket så nu försöker jag bara tänka på mig själv och inte försöka må så dåligt längre.

Slutligen vill jag tacka min underbara Patric för att han alltid finns där för mig och får mig att må bättre. jag vet inte om jag skulle klara något utan honom just nu så det är väldigt bra att ha dig så när jämt. vilket jag ALLTID vill ha resten av mitt liv men vill ändå känna att jag kan må bra i mig själv med. men jag älskar dig för att du är den du är. du är underbar!!!

Catrin! mamma Catrin som hon nu mera är ;) är fan den grymmaste bruden här i gbg! hon ställer alltid upp och jag känner att jag kan prata med henne om det är nått. vilket jag är så tacksam för.. hon är en riktigt go brud och en fruktansvärt bra mamma! kan inget annat än se upp till henne!

<3 <3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?