Orust 2011

Jepp! det var jätte längesen jag var på orust.. Så nu förrförra helgen när patric skulle ha killhelg så drog jag dit.
Det va verkligen skönt att bara komma bort från allt en stund.

Stugan såg ut som alltid annars, lite andra tavlor bara.

Väggdekorationer mamma o håkan gjort själva. Detta är vad jag älskar med stugan! såååå underbart vackert. Mamma har målat tavlan själv på porslinet. så himla fin är den!!! Man glömmer ibland hur jävla duktig o grym min mamma verkligen är, tur att man kan påminnas igen ;)

Här har vi en annan vägg i stugan med ytterligare lite hafsgrejer, det är så mamma och håkan gillar det.. :)

Mamma och jag drog till göksäter för o kika in lite skit till lägenheten :)
Kanske ska säga att hatten inte e hennes, det fanns så mycket tokiga hattar på stället att hon va tvungen o testa, då vänder sig en tant om och ser min mamma i hatten och säger "Allt klär en skönhet" när mamma sagt att hon inte alls gilla hatten. Tanten måste ju sett jävligt snett för snyggt vare inte, dess utom hade tanten glasögonen på sne ;)

Hitta skitgrymma 3Dtavlor, det syns kanske inte så på bilden här men i verkligheten ser det ut som bussen ska åka ut ur tavlan och fortsätta på väggen hahaha!

En till 3D tavla. här ser det ju nästan ut som att man står på självaste gatan. jag ville så gärna ha dem, men kom på att jag inte har nått som e rött i lägenheten och har inga planer på att köpa till nått annat rött heller så jag tog kort på dem istället.

Efter vi handlat en hel del ^^ så satte vi oss på de såkallade fiket vi fick vänta i 10 min för att en man skulle göra mackor till oss, de va slut, han hade klenat på lite smör dratt på en ostskiva o en stor jäkla paprika xD
looovar att han kalla sig själv för kock också för han ropa upp våra två skitmackor som en jäkla gorme måltid.

inte nog med att mackan var smaklös o icke mättande så hittade vi lite bubbelvatten. det var absolut inte gott och när vi läser på burken står det "smakar som förr i tiden" tyckte la det smaka lite unket ;)

Den stooora ön orust WAAAOW!

Vi åkte massa maaasssaa båt! o det va så varmt att vi satt i skuggan hahah!

Vi luncha lite med ost o keks + lite Breezer så klart ;)

En liten del av den ena av våra båtar, mycket mysig måste jag säga.

Håkan kände att han ville städa båten medans han sprang runt i vardasbrallorna ^^ sjöng lite sommaren är kort på bryggan med ;)

Just det Teres!! här är den jätte braiga vårtplåstret som du ska köpa till din dotter! hur du gör står på förpackningen :) kraaam

Jag köpte ett nytt vin. Det var gott, men ganska surt, passar ju väldigt bra till kött och så, inte riktigt okej o dricka på tom mage då fick jag ont i magen för att det var för surt, rumstempurerat, blir den kall smakar den inte alls gott.

Min FIIINA FIINA MAMMA <3 här satt vi i båten på väg över till vad det nu hette ^^ för att lyssna på ett band som spelade. det slutade med att mamma och jag satt kvar i båten och tjöta hela kvällen :P vilket var välbehövligt!


Den natten kunde jag knappt sova. jag hade glömt hur mycket jag verkligen hatade gräshoppor, de är så jääääääääävla äckliga, jag ryser bara av tanken, här på orust är dem mycket större än hemma. man ser varje liten detalj o de hoppar långt som fan så man vet aldrig vart dem är, denna var i mitt rum när jag skulle sova. fjantig som jag var fick jag väcka mamma mitt i natten så hon kunde ta bort den.. kan inte minnas senast som jag väckte mamma på natten för att jag inte kunde sova haha! så det va ganska gulligt ändå ^^
när mamma la sig pratade hon i sömnen SÅ JÄVLA KUL! hon lägger sig ner och säger "JAH! vi var ju tvungna att utrymma Majämi Vajs" (som mamma uttalar det) "va?" svarade jag, "Jaaaaah! för vi var tvugna te att gå ut o leta gräshopper!" hahahah! så jävla kul

dagen där på kom kevin till ljungskile och vi satte oss på Bella mare för lite käk, Morsan tog bakpotatis

Och jag tog en pirre ;) jag vet jag veeet! jag e svin trött på pizza men när man kommer hit kan man inte missa det.. De har skit god pizza här! <3

Mamma o Ingalill sitter i båten, dricker vin o tar det lugnt ;)

Mattias kom också till orust, vilket va så jävla underbart, för jag hade trots allt ganska tråkigt sista dagen även om jag var med mamma och håkan :) Här badar Mattias o Kevin i havet :)

Hahaha! o mattias hade glömt ta med sig ett par torra kalsonger så han fick låna håkans badbrallor så han hade nått o bada i.. Han är inte blyg alls, Mattias bara slänger av sig kalsongerna mitt framför ögonen på mig, mamam kuta fram med en handuk för att skyla lite, grejen var den att hon glömde skyla där jag satt, SÅÅÅ hade jag velat hade jag nog fan kunnat se hela härligheten, MEN NEJ! jag blunda OCH höll för ögonen för att vara säker liksom ahahah! Mattias historia är liite anorlunda, enligt honom så hade jag tittat mellan fingrarna. He wish! :D

Svårt o ta kort på kevin! han var ÖVERALLLLLT! ;) glömde ta kort sen när han va på bryggan, tyyypiskt! :)

Till råga på allt så var badbrallorna inte bara förstora utan det va även ett fett jävla hål i sidan haha man får passa sig om man heter Mattias! NJUT MORGAN NJUT ;)

Dagen efter ramlade håkan när han kom in i båten, MYSIGT! bordet blev bara ännu mer snett o håkan fick ett fint skrapsår ;)

Jah! det var svårt att hitta ett bra ställe o lägga till när det blåste så mycket som det gjorde.
vi fråga rolf om han verkligen ville lägga till vid stenraset eller om de ville följa med oss till ett annat ställe, då svarar han.. "JA! för så här kan vi ju inte hålla på blir nog lite svårt o lägga till där!!" haha

Fin bild på Rolf och ingalills båt

:)

Denna dagen gade mattias o Kevin åkt hem så jag hade inget bättre för mig än o försöka lösa korsord, men eftersom jag är efterbliven och inte ens klarade svårighetsgrad 1 dyslektiker som jag är. så satte jag mig o körde sudoku istället :)

Det var en väldigt vacker solnedgång när vi åkte hem på kvällen och jag kunde inte hålla mig från o ta lite kort.

På kvällen åkte jag o mamma till Aja o höll henne sälskap när hon gjorde sittdynor ^^ fick reda  på vad äggost var med, mycket intressant! så det ska jag testa mig på nån gång :)

Tänkte att jag skulle köpa 3 vita sittdynor av henne någon dag, de är riktigt mysiga o fina. Personligen tycker jag att det är roligare med hemmagjorda sittdynor än sånna man köper på ikea.
Kommentarer
Postat av: rolf lindqist

Snygga bilder på vår lilla båt

2011-08-16 / 18:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?