Höjden av ironi

Jag älskar denna dagen!! den är så perfekt!! det som gör den så perfekt är att man missar spårvagnen hem och får vänta i 8 minuter i snön.. sen att man fick 4400:- i lön från förra jobbet när man hela tiden trott man ska få 6000:-. det är det absolut bästa!!! det finns massa grejer jag kan göra för dem pengarna jag INTE HAR!! typ som att leva utan dåligt samvete! kunna handla julklappar, grejer till lägenheten, betala tillbaka till dem jag är skyldig pengar. leva! kanske köpa nya strumpor eller liknande.... you name it..
4400? hyra, mat, busskort, det som blir över får jag skicka till mamma.
nästa månad som kommer kommer jag lätt få sjukt mycket mindre än nu med tanke på att det alltid är en innestående lön när man börjar ett nytt jobb... orka! -.-


visst att man tycker livet är piss när man bor hemma och inte har pengar. man kan inte festa, inte köpa de kläderna man har. så tyckte jag iallafall. man fick leva snålt på krogen.. hehe det va tider xD känns sjukt !
men tänk ändå kännslan när du jobbat häcken av dig, inte får ut några värdiga pengar för det. får en dyrare hyra och måste köpa madrasser till sängen. man kan inte ens köpa linfrön för 4:- utan att känna sig skyldig och må dåligt för att man slösar pengar. xD

det är inte alltid så glammigt!

hej världen.. jepp den har kommit ikapp mig nu och det är fucking surt! =/
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?