Mitt rum!

Det är Onsdag och vi har Ljudmedia ända till kvart över 11...
Drygt för jag är färdig med allt jag har och göra för tillfället.. sitter och väntar på att det ska bli lunsch - Det är för övrigt indonesiskt kycklinglåda i dag. vet inte alls vad det är, hoppas bara på att det är gott...
Jag var på rulles igår och kollade lampor till när jag ska göra om mitt rum. tänke att det kanske är smart att samla ihop lite saker nu så man har allt när man har råda att köpa golvet och tapeten jag vill ha.. Träffade sussi och hon tipsa mig om att det var REA på REAN på vissa lampor så jag ska dit idag igen och kolla. hoppas mamma kan följa med för jag måste verkligen ha hennes råd.. Eller jag behöver inte men det e lättast så på nått vis...
Det måste vara en billig men ändå snygg. så antingen en svart, silver eller en takrona. Jag vet exakt hur jag vill ha mitt rum nu. vilket är väldigt skönt. bara det att jag måste ha råd och tid till att göra det.. men det löser väl sig som småningom. Jag hade först tänk att riva upp mattan som ligger i mitt rum för jag vill ha trägolv. men de golvet e inte så snyggt och då måste jag måla det och så.. vill ha mörkt golv så det komme bli mycket jobb med det... Sen kom mamma och Håkan hem med trall som de skulle lägga nere i bastun. Tänkte att man istället för att göra allt det där jobbet med golvet la trall istället. det blir ju mycket smidigare. Visst det kan kanske se väldigt badrumsaktigt ut men eftersom jag ska ha en stor svart matta i mitten så känns det inte som om det skulle bli så farligt och trallen är ju mörk så det känns bra och enkelt.. det kommer dock kosta runt 1600:- att köpa in det och det har jag inte råd med just nu =( vilket gör mig ledsen för det är ganska billigt för just den trallen igentligen. (den var på REA.) Sen ska jag ha mörka väggar - antingen kaffelatte eller lite mörkare som nogat eller guldbruna. får se. lutar åt den färgen vi har i tvrummet =P... Sen kommer jag försöka hitta en fin tapet med fina mönster på som jag vill ha på en vägg.. Den ska nog vara lila tror jag. för att det är min favoritfärg och jag mår bra av den ^^.. sen vet jag verkligen inte hur jag ska göra med min soffa. den är blå =S jag vill ju inte ha en blå soffa mitt i allt. Får väl sy ett svart överdrag eller nått. :P sen ska jag köpa två olika sorters gardiner och hänga dubbelt :). sängen vet jag inte riktigt  vart jag ska ha, om det blir den långa eller korta väggen.. Skrivbordet ska bort, det kan jag ställa inne i mitt gamla sovrum som ska bli en gardrob.!!!! För jag håller på att bli galen.. jag har ingen stans att lägga/hänga mina kläder. de bara ligger på en bänk och blir skrynkliga och det ser stökigt ut.. jag vill inte ha det så :( Har ju ingen koll vart jag har allt.. måste kunna ha koll!! så de rummet längt in kommer bli en gardob och de blåa mittenrummet som jag fömodligen kommer måla vitt ska va ett datarum =) måste bara köpa en bättre stol så jag kommer upp i den höjden som krävs för de skrivbordet jag har där...
så det jag behöver köpa då. är väl igentligen.

Att köpa! 

Golv
Brun färg
Vit färg
List färg
Tapet
Tapetlim
Datastol
Gardiner
ev Hyllor
Tavlor
Svart Matta
Lampa

Det är väl det jag kommer på just nu sen är det säkert mer saker som jag inte kommer på bara...
Men som sagt det kommer bli en del pengar och jag har inte dem just nu... får köpa allt i lite omgångar och så får jag försöka hitta lite billigare allternativ.. Det är ändå ganska kul :) blir en liten sport utav det när det är billigt hihi ^^
Aja, ska köpa lampa i dag =) så får vi se när de andra kommer till... ska till jysk nån gång snart och titta va de har där.. Men nu ska jag äntligen få gå och käka.. Vi hörs.
Puss och kram! <3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?