Vilken dag! och sjuuukt kallt

jag vet inte riktigt vart jag ska börja? vill inte att inlägget ska bli tre meter långt =O

Jag åkte till jobbet själv idag. Patric var ledig och skulle dess utom på en arbetsintervju av ett annat jobb.
mitt på dan ringer han mig och säger. Arbetsintervjun gick bra tror jag så jag hoppas att jag kan få det! en kvart efter vi pratat får jag ett sms till "De ringde precis från Manpower. De har sagt upp mig!" alltså bara sådär! heeelt sjukt! patric och hans bästa kompis från manpower, som har gjort ett grymmt jobb blir sparkade bara så där.!??? tusen tankar gick runt i mitt huvud! patric kommer inte ha nått jobb. jag är den enda som har jobb?! vad händer!?? jag börja må lite dåligt med tanke på räkningar och liknande inför kommande månader. Givetvis löpte jag på i tankarna som aldrig förr. (målade fan på väggen innan han ens visat sig som vanligt) en halvtimma efter fick jag ett sms till! "jag fick jobbet där jag va på intervju idag!! jag börjar ikväll! :D" pust! då var det problemet löst. då uppstår ett till. givetvis inte alls lika farligt och igentligen inget problem men det är inte så kul för patric... eller mig, men mäst patric. han ska fortfarande jobba kvar på de gamla jobbet i två veckor. på de gamla jobbet jobbar han mellan kl 7 och 3. han får typ gå upp kl 5 på morgonen för att ha tid att göra sig iordning och komma till jobbet. sen är han itne hemma förens kl halv 4 någon gång. de nya jobbet som han börjar på ikväll jobbar han mellan kl 6 till 3 på natten!! då hinner han bara hem och vända, kanske sova ett litet tag. men han kommer ju komma hem runt halv 4 igen så jag förtsår inte riktigt hur eller när han ska ha tid att sova?? jag är lite orolig.. han brukar ju decka i soffan efter en timma när han jobbat en vanlig dag på jobbet.. en sak till som jag inte gillar jätte mycket är att vi inte kommer träffas någonting under den tiden han jobbar här. vi missar varandra med en timma nästan hela tiden. det tycker jag är sjuuukt tråkigt. gött att han fick ett jobb dock!
här med vill jag varna för Manpower! de går fan inte att lita på även om man gör ett bra jobb får man inte stanna? värdelöst!!

så nu sitter jag själv i lägenheten. iklädd mina tjockaste kläder. (för här är det kallt) med ett glad vin upphält. ljusen tända. tv:n på och penseln i högsta hugg. här ska målas! :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?