Tingsholm 2010

Jahapp! nu har ett nytt läsår på tingsholm precis börjat och jag ska inte dit. Det känns både bra och dåligt på nått sätt. men det är väl så det ska kännas antar jag. Detta året har alla elever fått var sina små laptops att få läxor och skriva på´och allt vad det nu är. Allt för att skolan ska spara på allt papper som slösas för att skriva ut uppsatser - skrivböcker o dyligt.  Vilket jag inte tycker är en dag försent. Jag tycker verkligen att det är den bästa investeringen som skolan har gjort på länge. Tråkigt bara att vi som gick ut förra året inte fick chansen att testa dem hihi!; Jag träffade min gamla lärare Katona här om dagen. Jag kommer väl ihåg att han snacka mycket om att han ville köpa sig en ny bil så fort han hade sparat ihop pengar. Det som är roligt i de hela är att det inte var vilken bil som hälst han sparade till, utan en porse. När jag träffade honom här om dagen på ica i u-hamn så stod han där på parkeringen o snackade med någon bekant och bakom honom var hans nya svarta porse. Jag tycker det är lite kul ändå att han lyckats skaffa sig en. de är ju inte jätte billiga om man säger så;
Jag och brudarna har snackat lite smått om att vi ska dra till skolan för att häla på alla och fika lite i cafeterian och så. Frågan är hur det skulle kännas att sitta där. för alla vet ju om att vi tagit studenten. skolan är så pass liten att alla skulle känna igen oss...
ja ja det va lite nytt om skolan som jag inte längre går i hahaha! knäppt. får snart göra en ny kategori som heter jobb antar jag xD
Men jag ska självklart behålla kategorin skolan för jag har små funderingar på att kanske plugga vidare. just nu har jag planer att plugga till ortopedtekniker men jag måste kolla på vad man ska gå för utbildningar och liknande. jag vet inte hur svårt det är och så. vill inte ta mig vatten över huvudet heller om jag inte känner att det är värt det. jag måste nog läsa på lite om yrket och se hur jag känner sen om det är en jobbig utbildning =P

hejj hopp gummisnopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?