En egen dag

Det har vart en egendag idag. det är skönt att bara kunna ta igen sig ibland. vara själv och bara göra vad man känner för utan att tänka på vad någon annan vill. Det är inte ofta som jag är helt själv hemma. Men idag har jag vart det och först visste jag inte vad jag skulle ägna dagen på. det var så mycket som jag ville göra att allt nästan steg mig åt huvudet. så det blev att jag spenderade 3 av mina första vakna timmar i sängen och tittde på legend of the seeker. sen kom jag på att jag hade vinbär i kylen som jag plockade innan helgen. så jag gick ner och börja koka saft. så hela dagen har jag kokat svarta och rödavinbärsaft. det var. vad ska jag säga - skönt.. sen tog jag en cykeltur bort till mamma.
Och nu när jag inte vart hemma på flera veckor och bara vart bland massa dån och buller så var det så skönt att komma hem och känna tystnaden. jag är så glad att jag bor på landet. jag förstår varför folk som kommer och hälsar på blir så tagena när de är här. jag förstod inte det förr. men jag gör det nu =)
sen har jag fortsatt kolla på min serie mellan varven.
snackade lite med garnis med, samtidigt som jag stod och ränsade ytterligare 1 liter bär jag plockat. hon hade vart i ullared och där köpte hon 2 jeansjackor som bara kostade 200 kronor styck. hon tjatade typ i 5 minuter om att jag var tvungen att hjälpa henne att komma på något hon ska kunna matcha dessa med. ^^ vilket jag tyckte var lite kul =P
sen var jag borta en sväng hos mamma. jag ville att hon skulle smaka på min saft och se fall den var bra eller inte. det är ju så olika. alltså vad man gillar för saft. vissa gillar med mycket socker och andra gillar när det är lite surare. somliga gillar stark saft och somliga gillar svag. men hon tyckte att den var bra så det va betryggande :D nu har jag fyra st 50 cl flaskor med saft :D jag ska nog frysa några o ge bort några. bara för att det är roligt och att jag inte hinner dricka upp allt själv innan det blir dåligt ^^
i morgon är det tisdag och jag hoppas på fint väder. då ska jag nog testa på att baka lite andra saker som jag velat baka ett tag, men inte fått tummen ur riktigt =) det ska bli jätte kul! och så hoppas jag att jag får tummen ur till att skriva lite på mitt CV med =) fast hälst vill jag inte göra det själv. meeeeen det får man  göra ibland ändå! inget mer med det.

och det verkar inte som att min allergi vill ge sig iår. äter fortfarande mediciner... jag slutade ett tag eller vad man ska säga. jag måste ju käka tabletterna varje dag. men jag var envis nog och tyckte att jag skulle sluta. nu har jag blivit dålig flera dagar i rad här. så nu får jag nog börja igen. vilket gör mig mer deppig för jag vill inte det här. jag vill börja träna igen. jag är så lat, så lat! men jag vågar inte. jag tror säkert att det inte är någon fara men man vet ju aldrig. jag vill inte riskera att få fler allergier eller värre astma..... men jag klara mig väll. det gör jag alltid. men detta är verkligen något som gör mig ledsen, att inte kunna träna och må dåligt om man gör vardagliga saker. så att jag inte kan vara utan tabletterna i början av agusti gör mig VÄLDIGT VÄLDIGT ledsen. jag hade ju lika gärna kunnat lägga mig ner o grina för det. men det gör mig ju inte friskare liksom. men vissa perioder så är det inte så lätt =/ så nu har jag bestämt mig för att fortsätta ta dem varje dag. jag vågar inte hålla mig borta från dem nu när jag blivit så dålig de andra gångerna. det är väldigt obehagligt och läskigt när det händer.

aja nu ska jag kolla på mobiler och fortsätta på min serie. puss o kram <3 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?